برنامه کامل مراقبت روزانه پوست صورت

همه چیز درباره مراقبت روزانه از پوست


 

 

روتین مراقبت از پوست بدون در نظر گرفتن مشکلات و بیماریهای پوستی، شامل چهار مرحله است:

  • پاکسازی Cleanse
  • مقاوم سازی پوست Toning
  • مراقبت و درمان Care
  • محافظت Protect

 

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست، اولین قدم در یک برنامه مراقیت از پوست است. پاک سازی به معنی حذف آلودگی، عرق، سبوم و مواد آرایشی از سطح پوست است. پس از پاکسازی، پوست آماده پذیرش هرگونه محصولات مراقبتی می شود. پوست پاکسازی شده توانایی بالایی در جذب عناصر فعال موجود در محصولات مراقبت از پوست دارد.

 

مقاوم سازی:

بسیاری از افراد استفاده از تونرها را بیهوده می دانند اما تونر چیست و چه می کند؟

پس از پاک کننده ها، PH پوست از حالت طبیعی خارج می شود. وظیفه تونر این است که با تنظیم PH پوست، آنرا به میزان طبیعی بازگردانده و رد پای شوینده ها را از بین ببرد.

 

مراقبت و درمان

پس از تونر، نوبت به استفاده از محصولات مراقبتی و درمانی می رسد. این محصولات موجب احیای پوست شده و گاها برای درمان یک مشکل پوستی نیز استفاده می شوند. ممکن است با خود فکر کنید که برای استفاده از آبرسان و مرطوب کننده بسیار جوان هستید یا پوست چربی دارید اما استفاده از مرطوب کننده حداقل یک بار در روز برای تمامی پوست ها توصیه می شود. پس از شست و شو زمانی که هنوز پوست کمی مرطوب است، از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید، مرطوب کننده های سبک و فاقد چربی بهترین انتخاب هستند.

 

محافظت

استفاده از کرم ضد آفتاب در تمامی روزهای سال و تمدید هر 2 ساعت یکبار آن ضروری است. امروزه کرم ها و محصولات آرایشی زیادی حاوی SPF هستند اما پس از مرطوب کننده ترجیحا از یک کرم ضدآفتاب مستقل با SPF مناسب استفاده کنید. محافظت از پوست در برابر پرتوهای مضر فرابنفش UV خورشید که عامل اصلی ایجاد چروک های پوستی، لک و حتی سرطان های پوستی هستند، وظیفه اصلی ضد آفتاب ها است.